ČTENÍ VE 2. ROČNÍKU
Cíle čtení
Druháčci se cvičí především v plynulém čtení s porozuměním, ve správném užívání slovního přízvuku a přirozené intonaci. Děti by měly být schopné jak tichého, tak hlasitého čtení. Hlasité čtení je důležitým prostředkem osvojování čtecí techniky, především čtení správného a plynulého. Čím lépe dítě ovládá techniku čtení, tím lépe může textu porozumět.
Každodenní hlasité čtení
Čtení se nejlépe učí čtením. Proto prosím – vyberte si s dětmi nějakou zajímavou knížku a VĚNUJTE KAŽDÝ DEN 10-15 MINUT HLASITÉMU ČTENÍ. Děti v tomto věku nejvíce zajímají pohádky, pohádková vyprávění o zvířátkách a věcech a povídky s dětským hrdinou. Přikládám odkazy, které vás můžou při výběru inspirovat:
- První čtení na www.citarny.cz (existuje také edice Druhé čtení)
- www.ctesyrad.cz - knihy pro děti mladšího školního věku (6 - 11 let)
- doporučená četba pro 1. stupeň ZDE nebo ZDE
Čtenářské listy
Když dítě knížku dočte, vyplní ČTENÁŘSKÝ LIST a i s přečtenou knížkou ho přinese do školy. Knížku představí ostatním dětem. Nezapomene říct, kdo ji napsal, kdo ilustroval, řekne o čem byla, jak se mu líbila a doporučí, komu by se podle jeho názoru mohla kniha líbit. Za přednesení "referátu" o knížce obdrží červené sluníčko.
A protože nám přes prázdniny ve třídě vyrostl čtenářský strom, napíší děti název a autora přečtené knihy na vystřižený zelený list a přišpendlí na strom. Ze čtenářských listů vznikne naše společná „čtenářská kniha“.